Connect with us
BNM Summit

News Television

Keith Olbermann Rips CNN’s Chris Licht for Primetime Choices

“So Chris “Eats Paste” Licht has managed to reward two folks who’ve very publicly sworn allegiance to Vichy CNN,” Olbermann tweeted. 

Eduardo Razo

Published

on

On Thursday, CNN announced that Jake Tapper would be sliding down from his timeslot and into the primetime schedule filling the 9 p.m. hour beginning Oct. 10th. 

Former MSNBC commentator and iHeartMedia podcaster Keith Olbermann isn’t a fan of the decision and stated that Tapper didn’t earn this primetime slot based on merit. 

“So Chris “Eats Paste” Licht has managed to reward two folks who’ve very publicly sworn allegiance to Vichy CNN,” Olbermann tweeted

“@jaketapper attacked “MSNBC legal analysts” who had criticized @cnn for reporting that the now discredited “Special Master” ruling was legit.”

Olbermann also took a swipe at Alisyn Camerota, who also got a primetime slot on CNN beginning next month. 

“And @AlisynCamerota also gets primetime after her ludicrous positing to Charlie Crist that sure, the DeSantis kidnapping of migrants LOOKED like kidnapping but since they were treated well in Martha’s Vineyard, it couldn’t REALLY be kidnapping, could it?” Olbermann added to his tweet

This isn’t the first time Olbermann has taken a jab at CNN’s decisions; most recently, the political commentator referred to the network’s boss as a “TV fascist.”

“You can never be sufficiently doctrinaire for TV fascists like Licht and John Malone,” Olbermann stated last week

Subscribe To The BNM Rundown

The Top 8 News Media Stories of the Day, sent directly to your inbox every afternoon!

Invalid email address
We promise not to spam you. You can unsubscribe at any time.
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

News Television

CNBC Celebrates 35th Anniversary

What started as a U.S. operation has grown to several different divisions as CNBC holds branches in both Europe and Asia, and also has other international affiliates.

Barrett News Media

Published

on

A photo of the CNBC logo

On April 17th, 1989, the Consumer News and Business Channel signed on the air. Today, CNBC is marking its 35th anniversary.

The business news channel is celebrating its long cable news history today. A montage of highlights from the “biggest moments” was published in a video to X.

The outlet’s roots trace back to the Satellite Program Network which debuted in 1989, before later changing its name to Tempo Television. NBC decided to launch the business venture in 1989 in a 50/50 partnership alongside Cablevision with a headquarters located in Fort Lee, New Jersey.

After struggling to get carriage throughout the country, the network purchased the Financial News Network, which had more than double the reach of CNBC in 1991 after FNN filed for Bankruptcy.

At the time of the purchase, CNBC hired roughly 60 of the 300 FNN employees, including Joe Kernen, who still helms the channel’s popular Squawk Box morning show.

What started as a U.S. operation has grown to several different divisions as CNBC holds branches in both Europe and Asia, and also has other international affiliates.

Subscribe To The BNM Rundown

The Top 8 News Media Stories of the Day, sent directly to your inbox every afternoon!

Invalid email address
We promise not to spam you. You can unsubscribe at any time.
Continue Reading

News Television

Jesse Watters: NPR CEO Katherine Maher Has ‘Perfect Resume’ For All The Wrong Reasons

Barrett News Media

Published

on

Fox News host Jesse Watters
(Photo: John Lamparski / Getty Images)

NPR CEO Katherine Maher has come under fire for past social media posts that show insight into her liberal political beliefs. Fox News host Jesse Watters believes that makes her the perfect candidate to run the public broadcaster.

While discussing the recent scuttlebutt from NPR employees and their responses to an op-ed from colleague Uri Berliner that claimed the network has a decidedly liberal bias, Watters pointed out that Maher fits right in as the chief executive of the organization.

“What do we know about this new NPR CEO Catherine Maher? She’s got the perfect resume. In 2016, she criticized Hillary (Clinton) for not being woke enough. In 2018, she declared that (Donald) Trump’s a racist. And she did it again in 2020,” said Watters.

“During the summer of love, she called all white people racist, and then kept the year off showing how excited she was to vote for Biden. That’s who NPR hired. You see, not only is she an avid lib, she’s a liar. She gave a whole TED Talk about working for Wikipedia and talked about how important different perspectives are.”

After playing a clip of Maher’s conversation about the importance of differing opinions and noting that debates make better ideas, Watters argued Maher doesn’t practice what she preaches.

“Berliner claims NPR newsroom had a ratio of 87 Democrats to zero Republicans. Doesn’t sound like much debate’s going on there,” the Jesse Watters Primetime host said.

Katherine Maher joined NPR as its new CEO in January after the retirement of John Lansing, after previously serving as the CEO of Web Summit and as the CEO of Wikimedia Foundation.

Subscribe To The BNM Rundown

The Top 8 News Media Stories of the Day, sent directly to your inbox every afternoon!

Invalid email address
We promise not to spam you. You can unsubscribe at any time.
Continue Reading

News Television

OAN Settles Defamation Case with Smartmatic

As the case with Smartmatic comes to a close, OAN is still facing a separate defamation lawsuit from Dominion.

Barrett News Media

Published

on

A photo of the OAN logo

After a defamation lawsuit was brought by voting machine company Smartmatic against conservative cable outlet OAN in 2021, the case has been settled.

An attorney for the right-wing outlet stated “The case has been resolved pursuant to a confidential agreement,” on Tuesday afternoon, according to a report from CNN’s Oliver Darcy.

After the 2020 presidential election was won by Joe Biden, conservative media organizations like Fox News, Newsmax, and OAN made claims or allowed claims from guests and contributors suggesting that companies like Smartmatic and Dominion Voting Systems had tampered with and interfered with the election. Famously, Dominion won a $787.5 million settlement from Fox News for its false claims.

While it has settled with OAN, Smartmatic is still in the midst of litigation against Fox News and Newsmax, as well as other pro-Trump figures.

The lawsuit is the latest settled by the network. In September of last year, it came to terms to end a lawsuit brought by former Dominion Voting Systems executive Eric Coomer.

As the case with Smartmatic comes to a close, OAN is still facing a separate defamation lawsuit from Dominion.

Subscribe To The BNM Rundown

The Top 8 News Media Stories of the Day, sent directly to your inbox every afternoon!

Invalid email address
We promise not to spam you. You can unsubscribe at any time.
Continue Reading
Advertisement

Advertisement
Advertisement

Upcoming Events

BNM Writers

Copyright © 2024 Barrett Media.